resedagbok - the västra götaland tour.

hemresan från Varberg skulle tagit ca 1timma och 30 min. Det blev inte riktigt som jag tänkt...

Tur att man har en iphone som man kan underhålla sig med.

Otur att den har så kasst batteri.

image73

image74
SJ försökte verkligen hålla kvar mig på den ödsliga Varberg stationen. Men efter att ha väntat en halvtimme på direkttåget till Göteborg utan att det kom någon så tänkte jag - " äh, nu tar jag mig nånannanstans. här kan jag ju inte stanna för evigt".

image75
så jag hoppade på ett tåg. det gick till Borås.

image79

image76

image77

image78
det var ett ganska gammalt och mysigt tåg. somnade sött medan ängar och skogar svepte förbi.

image80
på vägen till toaletten så fick jag passera denna skrangliga "bro". man kunde se rälsen under. lite äventyr allt.

image81
borås var rätt trevligt. tror jag.

hann bara ta en springtur igenom hela centrum och tillbaka. hade nämligen sett en på stationen som hade en Wayne´s coffee påse. efter att ha fått en vägbeskrivning sprang jag en stund.

Wayne´s coffee hade inte öppet. inte espresso house heller. så jag fick nöja mig med pressbyrån. jag hann ändå med rätt mycket på 23 min.

tur att borås är litet.

image82
på direktbussen till göteborg blev jag lite trött.

image83
det blev denne upplyste mannen med.

tror hemresan tog drygt 3 timmar...
och den blev lite dyrare än det var tänkt...





tur att jag tjuvåkte när jag åkte till Varberg. ibland har man flyt, ibland inte.



.

Kommentarer
Postat av: Mälin

Nä men gud Johanna! Hjälp! Vad dåligt samvete jag får nu! Men usch! Stackars dig! Aaah! Men du är bara alltför skön, bra att det löste sig och att du vågade dig ut på äventyr i västsverige :) Puss på dig!

2008-04-29 @ 19:41:57
Postat av: Johanna

Haha det behöver du inte alls få. Jag fick ju lite sightseeing, det lider jag inte ont av:)

2008-04-29 @ 23:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0