flickan.

vet ni vem denna superstjärna är?
image224
jag gissade rätt när jag såg henne....
sen kom jag att tänka på att det var väldigt onödig kunskap...
varför vet jag detta? dumma mig...



men kan kunskap verkligen vara onödig?
och med onödig kunskap menar jag sådant som man (kan tyckas?) inte har någon användning för, betydelselös kunskap.
alltså inte onödig kunskap såsom att det är onödigt (och även livsfarligt) att veta var maffian har gömt ett mordoffer.

för tänk om jag skulle delta i något tvprogram och jag skulle få frågan om vem flickan på bilden ovan är ( fast då skulle det väl inte vara ett väldigt kvalitativt (fast vad är egentligen kvalitativt och vad är inte kvalitativt? och vem bestämmer det?) tvprogram)
då skulle jag vinna en skaplig hög med pengar när jag svarar att flickan ovan är en mycket ung Kylie Minogue.


då skulle inte den kunskapen vara så onödig.


så som ett litet ynkligt(?) försvar till min egen självkritik:
fördöm inte kunskap.
för man aldrig om man kan få använding av den i framtiden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0