se gla ut!

image184
idag har jag varit på seglarträning.
det var rejält med vind, men det gjorde det bara skoj:) det är roligt när det händer grejer.

lyckades kapsejsa två gånger men torrvände. a ja, det är ju också bra att öva på.
vi hade en jättebra tränare som åkte efter oss i gummibåt på kryssen och pushade oss.
"Kräng mer! Ner med överkroppen! Kräng mer!" Det är bra att bli lite pushad.
Hängde alldeles spikrak ut från båten. Det kändes som om man inte skulle kunna klara en sekund mer, men det är ju bara att kämpa på:)
Men jag kommer nog att känna en hel del i kroppen imorgon.
Känner redan rejält mycket i ryggmusklerna.

Lyckade få planing på slören, det är en sån känsla att fara ca 10 cm över vattnet i en sådan hastighet!
Det finns inget härligare.


Älskar segling.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Johanna, vilken seglarlängtan jag fick när jag läste det här! Och, nej det finns faktiskt inte så mycket som är härligare. Vi ska segla mycket i sommar du jag :)

2008-05-19 @ 15:57:01
Postat av: Caroline

Å jag med! :) hehe

2008-05-23 @ 16:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0