m(a)y day

07.30 hoppade jag på bussen. Übertrött, men med min kaffetermos i handen, begav jag mig tillsammans med Matilda till beachen för att spela turnering. Det är en del för tidigt för en lördag, men det är värt det . Om man får spela.
Tydligen hade vi lottats till att vara reserver! De enda som blev reserver! Oturens otur!
Men vi tänkte att "Hur stor sannolikhet är det att ALLA de 72 pers som ska vara med kommer att komma?"
NÅGON måste ju vara förkyld eller försovit sig eller brutit benet(vi hade t o m med lite fälla-folk-för-att-få-lite-brutna-ben-planer).
Men då vi satt på samlingen och det var uppropning så hördes det ena jaaaet efter det andra... ALLA kom!

Efter vårt nederlag kom vi på den smarta idéen att laga lite sushi. Mäl kom över och vi gjorde både sushi och film.

Tycker vi fick in den rätta japanska känslan:D haha

Sedan skulle Mäl och hennes gang gå ut på kvällen så då hängde jag och Matilda på.
Vi lyckades komma in på Kontiki, det var inga vakter.
Vi hann sätta oss i japan skrubben.
Vi hann säga " Vi har alltid sånt flyt" och andas ut lite.
Sedan kom den heta bartendern och frågade om leg...
Även om jag sa att jag var 17 år, 50 veckor och 1 dag så räckte det inte...
SnällMatilda hängde med mig hem.

Vi blev lite deppiga efter våra dagens nederlag och kom på lite dåliga tankar.



Men så kom vi att tänkta på vår sushifilm, och då kan man ju inte bli annat än glad:)

Kommentarer
Postat av: Mäl

Tur att ni inte hoppade. jag svär, jag hade hoppat efter. Och det hade blivit lite väl mycket mos för gaturenhållarna att städa upp, stackarna, bakis på söndag morgon... (ursäkta om jag var lite väl morbid nu. heh.)

I vilket fall! Våran fortsatta kväll (jag, malin och anna - lovisa var trött och gick hem, her loss :P) var ganska knäpp XD Vi gick till pustervik sen. där fanns det många killar. hahahaha. ehum. heh igen.

Nu längtar jag till om tio dagar då även mina älskade sushikollegor kan hänga med ut och göra göteborg farligt. (fast vi fuskar kanske lite redan nu på lördag eller - 90-talstema på röda sten!! :D) Ni är BÄST! Tänk när vi gör hela EUROPA farligt i sommar! :D :D :D

2008-11-04 @ 19:14:30
Postat av: Jo

aa det var tankarna på gaturenhållarnas extra arbetsbörda som fick oss att tveka i vårat emobeslut:P

Du måste ge mig alla gosiga detaljer om hur eran kväll avancerade!:P Jo, men det är mycket att längta till, det är därför att man har sådana som du och Matilda<3

2008-11-04 @ 22:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0